Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El mestre artesà Kake Portas fa aquests dies els darrers retocs a la figura de Jaume II
Està a punt de finalitzar la restauració dels quatre gegants del Consell de Mallorca. La du a terme el mestre artesà Kake Portas. Aquesta setmana treballa en la figura de Jaume II. Té 22 d’anys d’antiguitat, com els altres tres, i l’ha desmuntada per complet. Li ha hagut de reparar alguns cruis i revisar l’estructura. Ara li poleix la cara i les mans, per tornar-lo a pintar.
“Els pintam amb una altra tècnica de pintura, que no és tan brillant com la que duien. I, ja que els pint, la veritat és que els estic donant artísticament el que a mi m’agrada, i els he canviat petits detalls que han millorat la presència de les cares. Eren unes cares molt estranyes. Quedaven molt brillants i molt rares”, ha explicat Portas.
Durant la restauració, també han aprofitat per reparar els vestits de totes les figures. De fet, la vestimenta sol ser el que es deteriora més aviat. Amb tot, no són figures que pateixen molts desperfectes, ja que, diu Portas, els geganters els mimen molt. “El moment més perillós és durant els trasllats“, afegeix.
Està previst que el gegant de Jaume II retorni la setmana que ve al Consell de Mallorca. Allà, el col·locaran a l’entrada del Palau Reial, devora els altres tres gegants: la reina Esclarmonda, el rei Sanç i Jaume III, els quals també han estat restaurats. El Consell ha invertit 13.300 euros en les feines.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19