S'esperen precipitacions d'entre 40 i 60 litres per metre quadrat en una hora
Imatge d'arxiu.
144L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat, aquest dissabte, l’avís taronja a les Pitiüses i al llevant, nord i nord-est de Mallorca. La resta de l’arxipèlag roman en avís groc. On s’espera més aigua és a Eivissa, a Formentera i a Mallorca, on l’avís taronja es podria estendre, durant el dia, a més indrets.
Emergències recomana limitar les activitats esportives i socials a l’aire lliure, a més d’evitar desplaçaments. En resum, precaució i prevenció.
El comitè tècnic assessor del Pla Meteobal té totalment monitorat l’evolució del temps damunt les Balears amb l’Aemet, per si s’ha de pujar l’alerta de groc a taronja en alguna de les illes; sobretot, en el cas de Mallorca, on canvia molt d’una zona a l’altra i en poc temps.
El director general d’Emergències, Pablo Gárriz, assegura que s’està molt atent per si s’ha de decretar l’alerta vermella; extrem que ara estaria descartat. De moment, es recomana a les Pitiüses i al llevant, est i nord-est de Mallorca que es limitin o se suspenguin les activitats esportives i socials a l’aire lliure, sobretot per això.
S’esperen precipitacions d’entre 40 i 60 litres per metre quadrat en una hora i acumulacions de 100 litres en tres o quatre hores.
Bon dia!
⚠️ Dissabte de temps insegur.
⛈️ Cel tapat, amb ruixats i tempestes localment fortes o molt fortes. Ara mateix hi ha diversos nuclis repartits per tot l’arxipèlag.
️ Temperatures en lleuger descens.
Vent de component est. pic.twitter.com/KITcSgFeTf— El temps IB3 (@TempsIB3) October 11, 2025
A l’aeroport s’ha cancel·lat un vol a Palma i se n’ha hagut de desviar un altre, d’arribada, cap a València.
Alguns municipis varen cancel·lar, aquest divendres vespre, activitats previstes per al cap de setmana. Es recomana estar pendent dels canals d’informació de cada poble o ciutat.
De moment, l’Ajuntament de Santanyí ha suspès el mercat, el triatló de Cala d’Or, el dinar solidari i la Nit de l’Art. Al Santuari de Lluc, s’ha cancel·lat la Fira de la Serra de Tramuntana; a Son Servera, una Diada Solidària a favor de la lluita contra el Parkinson; i a Sineu, la trobada familiar Serra Mamerra. A Llucmajor, han suspès les activitats esportives previstes per la Darrera Fira; mentre que la Fira d’Algaida queda enlaire. També hi haurà afectacions a la Fira d’Art i Copes de sa Pobla.
Igualment, s’han suspès algunes cites esportives. De fet, la Federació de Futbol de les Balears ha suspès dos partits previstos per a demà que coincideixen amb la franja d’alerta taronja. Són entre el Santanyí i l’Inter Ibiza, de Tercera Divisió, i el Manacor contra l’UD Eivissa, en la categoria autonòmica de cadets; en tots dos casos, per evitar el desplaçament entre illes.
⛈️ La DANA Alice continua afectant les Illes Balears
⚠️ Manteniu la precaució i feis cas de les recomanacions fetes des d’Emergències davant la probabilitat de pluges intenses que s’esperen per avui a Balears, especialment a Eivissa, Formentera i zones de Mallorca.… pic.twitter.com/iKJkiEXW3c
— Emergències 112 Illes Balears (@Emergencies_112) October 11, 2025
Formentera també pateix les conseqüències de nous aiguats
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
L'home estaria implicat en un accident de trànsit en la rotonda del Fan cap a Mercapalma, a Palma, on ha mort un home de 31 anys
Els aeroports han estat afectats pel mal temps