X

Palma activa el Platerpalma de manera preventiva durant tot octubre i novembre

Aquesta activació en fase de prealerta s’avançarà al 15 d’agost a partir de 2026

02/10/2025

Palma activa el Platerpalma de manera preventiva durant tot octubre i novembre

50

L’Ajuntament de Palma activa el Pla Territorial d’Emergències, el Platerpalma, en fase de prealerta per primera vegada de manera contínua durant els mesos d’octubre i novembre. L’objectiu és prevenir riscos en cas de fenòmens meteorològics adversos com pluges intenses, tempestes o inundacions, i reforçar així la capacitat de resposta de la ciutat.

Ho ha explicat el batle de Palma, Jaime Martínez, en la reunió anual de la comissió municipal de Protecció Civil, en què s’han valorat les actuacions duites a terme enguany i s’han definit les línies estratègiques del pròxim any. De cara a 2026 aquesta activació preventiva s’avançarà des del 15 d’agost fins a final de novembre. En el marc d’aquesta nova estratègia preventiva, l’Ajuntament de Palma ha dissenyat un nou tríptic informatiu que inclou mesures de protecció i recomanacions per saber com actuar en cas de situacions meteorològiques com tempestes, pluges torrencials, nevades o episodis de fred extrem.

Des del consistori palmesà han remarcat que, encara que és la primera vegada que el Platerpalma s’activa de manera periòdica en fase de prealerta, l’Ajuntament de Palma l’ha activat en altres ocasions de manera puntual sempre que la situació ho ha requerit i així ho continuarà fent quan sigui necessari. “L’activació de la prealerta ens permet estar preparats en cas que sigui necessari actuar”, ha recalcat el batle.

En la mateixa línia s’ha expressat el cap del cos de Bombers de Palma, Eder García, qui ha subratllat la importància de la prevenció. “Una de les claus per evitar desgràcies davant inundacions és avisar amb temps i oferir a la ciutadania pautes a seguir.” A més, García ha recordat la col·laboració del cos amb altres territoris en situacions extremes, com la dana de València, els incendis de Castella i Lleó i les recents inundacions a Eivissa.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT