Logo IB3N
X

AEMIF reclama al Consell d’Eivissa 190.000 euros pels serveis oferits des de desembre passat

L'administració insular afirma que tramita la regularització de la quantitat pendent i l'entitatla rebrà 'ben aviat'

08/06/2026

AEMIF reclama al Consell d’Eivissa 190.000 euros pels serveis oferits des de desembre passat

9

L’Assocació d’Esclerosi Múltiple de les Pitiüses se sent abandonada per les administracions. L’entitat es queixa que el Consell ja li deu 190.000 euros i que si pot tirar endavant la seva tasca és gràcies al suport d’empreses privades de l’illa que hi col·laboren de manera solidària.

AEMIF disposa de 15 places concertades al servei de Centre de Dia per a persones amb discapacitats físiques d’origen neurològic. Té set usuaris en llista d’espera i, amb el concert caducat, encara ha de cobrar 190.000 euros del Consell d’Eivissa per serveis donats des de desembre passat.

Altres àrees tenen pitjor sort. Com ara el Servei d’Atenció i Promoció de l’Autonomia Personal, que ofereix sessions de logopèdia, fisioteràpia i altres activitats a més de 100 famílies. No compta amb cap concert i depèn de subvencions, convenis o donaitius i no dóna l’abast: té 35 usuaris en llista d’espera.

El Consell d’Eivissa defensa que la Cartera de Serveis Social, el nou model impulsat el 2023, avança. Després de dos anys de concert, ara es licitarà els serveis per períodes de 4 anys, que evitaran que les entitats hagin de suportar grans deutes. Els 190.000 pendents es regularitzaran, diuen, ben aviat.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT