Logo IB3N
X

Aena licita el projecte d’ampliació de l’Aeroport d’Eivissa, una reforma que costarà 230 milions

L'aeròdrom des Codolar passarà de 17 a 32 portes d'embarcament, afegirà 15 noves taules de facturació i 12 noves cintes d'equipatge

13/05/2026

Aena licita el projecte d’ampliació de l’Aeroport d’Eivissa, una reforma que costarà 230 milions

15

Aena ja ha tret a licitació la redacció del projecte d’ampliació de l’aeroport d’Eivissa per 10 milions i mig d’euros. Amb un pressupost total de 230 milions, es preveu ampliar diverses zones i doblar la capacitat d’embarcament.

És un nou disseny funcional de l’edifici de la terminal de l’aeroport que preveu fer 15 portes d’embarcament noves, passant de 17 a 32, 15 nous taulells de facturació, 12 cintes més d’equipatge i àrees diferencials per a vols internacionals. En aquests moments, per l’aeroport hi passen 9 milions de passatgers, però encara té capacitat per a un milió més, amb les instal·lacions actuals.

També es preveu una nova zona VIP de 2.000 metres quadrats amb una terrassa de 420 m més a la coberta de la terminal. Ampliar en 5.000 metres quadrats la primera planta i un nou dic d’embarcament en un edifici nou de dues plantes per a vols amb països que no formen part de l’espai Schengen. Els hotelers parlen de responsabilitat i equilibri. Ara està oberta la licitació de la redacció del projecte per 10 milions i mig d’euros. La fase de disseny durarà 5 anys i l’execució de les obres s’allargarà fins a l’any 2034.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT