Mor una dona de 67 anys després de ser arrossegada per una barrumbada a Felanitx
La víctima hauria caigut mentre caminava pel carrer Bellpuig i hauria estat arrossegada per la força de l’aigua durant la tempesta
El nou pla director també estima un augment del 7% dels passatgers, fins als 50 milions
El nou Document de Regulació Aeroportuària, el DORA III, preveu invertir 1.000 milions d’euros als aeroports de les Balears entre 2027 i 2031. Palma rebrà gairebé 622 milions, Eivissa gairebé 230, Menorca 170 i Son Bonet, prop de vuit milions.
Segons el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, una de les prioritats serà adaptar els controls fronterers a les noves exigències de l’espai Schengen. Segons ha explicat, això obligarà a ampliar les zones destinades al control de passaports.
A Palma, que rebrà més de la meitat dels doblers previstos, es renovaran l’aparcament i el sistema de control d’equipatges i es modernitzaran les passarel·les d’embarcament. A Eivissa, es crearan accessos nous i circuits per facilitar la mobilitat dins la terminal. I a Menorca, s’ampliaran les portes d’embarcament, que incorporaran passarel·les.
Els tres aeroports renovaran, a més, les pistes de vol i els seus accessos, amb actuacions per avançar cap a la sostenibilitat. Puente assegura que l’objectiu és que el 2030 tots els aeroports espanyols siguin zero emissions en el seu funcionament.
El DORA III preveu també un creixement del 7% dels passatgers, que passarien dels 47,5 milions actuals a prop de 50 milions. Eivissa i Menorca fregarien un augment del 10%. Puente desvincula aquest creixement de l’activitat aeroportuària i defensa que l’arribada de més turistes depèn, sobretot, de les places turístiques que ofereixen les destinacions.
Finalment, el document preveu un increment del 0,33% de les taxes aeroportuàries, una pujada que rebutjaven algunes aerolínies i la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.
La víctima hauria caigut mentre caminava pel carrer Bellpuig i hauria estat arrossegada per la força de l’aigua durant la tempesta
149 incidències s’han produït a Mallorca, 59 de les quals a Palma; 77 dels incidents continuen oberts
Forma part dels actes de la Diada de Mallorca