Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

El GOB reclama també mesures fiscals seguint el model alemany, que ha duplicat l'impost d'aviació als trajectes curts
Imatge d'arxiu.
45Reduir el nombre de viatges que fem per plaer, amb estades més llargues, renunciar als vols transoceànics i consumir productes locals. Són algunes de les propostes del moviment ecologista per limitar l’impacte del turisme en l’escalfament planetari. El GOB, per la seva part, reclama també mesures fiscals seguint el model alemany, que ha duplicat l’impost d’aviació als trajectes curts dins el país.
Un estudi de l’agència publicitària Criteo afirma que una de cada sis cancel·lacions durant 2019 s’ha fet per motius mediambientals, tot i que les agències de viatge discuteixen aquesta dada.
A Suècia, per exemple, el moviment contra la utilització de l’avió que ha popularitzat l’activista Greta Thunberg ja ha fet reduir el trànsit aeri domèstic. Enguany, el nombre de passatgers arribats a les illes des dels països escandinaus ha davallat un 20%, mentre que la xifra de passatgers internacionals s’ha mantingut estable.
Escolta aquí l’anàlisi complet, per Guillermo Gayà
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061