El secretari general dels socialistes eivissencs assenyala que el partit té "la confiança" en què Guerrero "voldrà respondre de tot els fets de què l'investiguen"
El secretari general de la Federació Socialista d’Eivissa-PSOE, Josep Marí Ribas ‘Agustinet’, ha sortit en una roda de premsa per valorar la imputació de l’alcalde en funcions de Sant Josep, Ángel Luis Guerrero, per presumptes irregularitats urbanístiques al municipi, on Agustinet ha estat també alcalde, abans de ser conseller en aquesta darrera legislatura. Guerrero va anunciar ahir dijous que renuncia a recollir l’acta de regidor en la constitució aquest dissabte en l’Ajuntament de Sant Josep i s’ha donat de baixa en el PSOE eivissenc.
Agustinet ha demanat respecte per la presumpció d’innocència per Guerrero i la resta d’investigats en el cas, que aquest dijous van ser posats en llibertat amb mesures cautelars després de passar a disposició judicial en què es van acollir al seu dret de no declarar. El líder dels socialistes eivissencs també ha expressat la confiança del partit en què Guerrero “voldrà respondre de totes els fets de què l’investiguen” i ha lamentat la seva decisió d’abandonar de manera temporal el partit.
Després de passar dues nits als calabossos de la Guàrdia Civil i hores després de quedar en llibertat, Guerrero anunciava en un escrit enviat als mitjans que aquest dissabte no recollirà l’acta de regidor en el ple de constitució del nou Ajuntament de Sant Josep. Afegeix que presentarà la seva baixa del PSOE, però especifica que serà temporal, fins que pugui desfer-se de “qualsevol ombra de sospita”. També assenyala que lluitarà per defensar la seva honorabilitat i que es concentrarà a netejar el seu nom. El ja exalcalde està investigat per presumptes delictes contra l’ordenació del territori, prevaricació i suborn. Serà, per tant, Pilar Ribas la que encapçalarà l’oposició socialista a l’Ajuntament de Sant Josep i qui aquest dissabte doni la vara d’alcalde a Vicent Roig. Ribas, de fet, ja va ser anomenada alcaldessa accidental en el darrer ple d’aquest mandat, amb Ángel Luis Guerrero ja detengut. El PSOE, a Sant Josep, aconseguí 7 regidors. Per Guerrero entrarà Àngels Marí, la fins ara regidora de Participació Ciutadana, número vuit a la llista dels socialistes josepins.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari