El recent decret del Govern que protegeix com a rústic terrenys no urbanitzats ja té les primeres conseqüències a Menorca. L’Ajuntament d’Alaior avisa que hi ha propietaris afectats que es preparen per reclamar indemnitzacions i que les conseqüències poden ser “devastadores” per al municipi. De fet, la normativa també bloqueja el creixement futur del nucli urbà.
L’equip de govern exposa que el decret de mesures urgents de protecció del territori , en el seus articles 2 i 3, els lleva competències i els afecta a l’hora de planificar els futurs creixements:
Pel que fa a les Àrees de Reconversió Territorial (zones creades per reordenar i esponjar les urbanitzacions, recollides al Pla Territorial Insular), l’equip de govern d’Alaior adverteix que el decret n’afecta a dues del municipi, especialment a Son Bou, on alguns propietaris ja recullen informació per a defensar els seus drets i, si cal, reclamar indemnitzacions. El batle ja avança que, en aquest cas, l’Ajuntament no se’n podria fer càrrec.
Amb aquests arguments els responsables municipals demanen que totes les adminstracions de Menorca facin front comú. També defensen que el decret es tramiti com a Projecte de Llei per esmenar aquests possibles perills i recollir salvedats com la de excluore aquells ajuntament que, com l’alaiorenc, estiguin a punt d’aprovar el seu Pla General.
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui