Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Podria aportar un 20 per cent del consum del municipi
L’Ajuntament d’Alaró vol aprofitar l’aigua sobrant de la font natural de ses Artigues per infiltrar-la dins la xarxa pública d’abastiment del municipi. Segons el Consistori, amb aquesta connexió podrien reduir fins a un 20 per cent l’aigua que extreuen dels pous.
L’aigua de la font es distribueix a través d’una comunitat de regants i antigament tot el poble se’n servia. De fet, el municipi deu la seva ubicació al cabal d’aigua que surt d’aquesta font natural, l’ús de la qual es remunta a l’època musulmana i està documentada al llibre del repartiment, del segle XIII.
La comunitat de regants té uns estatuts que estableixen com s’ha de fer la distribució de l’aigua. Cada soci de la comunitat té dret a un temps determinat d’abastiment i el siquier és l’encarregat de vigilar que ningú n’abusi. L’actual siquier nom Tomeu Comes i cada dia se’n cuida d’obrir i tancar les aixetes per proveir els socis de l’aigua que els toca.
Ara per ara, la comunitat té uns 300 socis. A l’hivern molta de l’aigua es tuda i s’ha d’abocar al torrent. És per això que fa anys es va construir una bassa i una potabilitzadora per poder infiltrar l’excedent en la xarxa pública. Un projecte que quedà a mitges i que l’Ajuntament vol reactivar. Ara el Consistori està pendent que sanitat els autoritzi el projecte. Segons càlculs del Consistori, la font podria aportar un 20 per cent de l’aigua que consumeix el poble
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera