Una de les majors empreses de distribució de peix a Eivissa alerta que alguns restaurants compren peces de la marca Peix Nostrum per blanquejar les captures que adquireixen als pescadors furtius.
Pere Valera treballa a una de les majors distribuïdores pesqueres de l’illa d’Eivissa i abans a la confraria. Assegura que el 15% del peix que es ven a l’illa és el pescat aquí, Peix Nostrum, el més demandat. Una marca que alguns restaurants aprofiten per blanquejar les peces que compren als furtius.
L’empresa on treballa Valera es propietària de l’embarcació Cap Vermell, l’única barca d’arrossegament que fa feina a la confraria d’Eivissa. Enguany, diuen, tenen excés de polp i manca de gerret.
Tot i la manca de Peix Nostrum asseguren que el preu és lineal llevat que pugin les despeses. Una temporada de pesca que, diuen, ha començat amb molt bon peu.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa