Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Anit, la cercavila amb els caparrots i la banda de música encetava la bauxa revetlera
Imatge d'un moment de la dansa celebrada per Sant Honorat.
679Amb el Ball de ses Bombes Algaida ha començat aquest matí la festa grossa en honor a Sant Honorat, el patró d’hivern. En comitiva, sis balladors, la dama i el dimoni, xeremiers, autoritats i veïnats han desfilat pels carrers del poble fins a l’Església. Allà els cossiers hi han ballat la tradicional Oferta. I a plaça, el dimoni, a cops de bastó, prepara la rotllada per al moment més esperat: els set balls finals dels cossiers.
Volten els balladors, les cintes de colors al vol, i s’escampa la flaire de murta entre tota la gent que, amb mirada atenta, vetla la dama i el dimoni, no fos cosa hi hagués un gir de guió. “Ho intentam cada any però la dama sempre guanya” diu Pau Fiol, que enguany fa de dimoni.
Anit passada ja hi va haver bauxa revetlera. La cercavila amb els caparrots i la banda de música engegaven la festa: balls, encesa de foguerons a plaça i torradores en marxa per espassar-se el fred i la gana. Però els més menuts, més que menjar, el que esperaven era el correfoc. La nit acabà amb les espires, foc i fum dels Dimonis de sa Cova des Fossar.
Sant Honorat fa poble i un any més s’ha gaudit d’una de les festes d’hivern més sentides del Pla.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera