Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Són de l'espècie "mediterrània" i provenen del COFIB, que les ha recuperat
El Parc Natural de Mondragó, a Santanyí, ha acollit aquest matí l’amollada d’un centenar de tortugues que han estat recuperades pel Consorci de Recuperació de Fauna de les Balears, el COFIB. Les tortugues alliberades són de l’espècie “mediterrània”, molt comuna a les garrigues de les Illes.
Alumnes d’educació infantil de l’escola Santa Maria del Mar de Cala d’Or han estat els encarregats de retornar a la natura aquests exemplars de tortuga mediterrània que en els darrers mesos han estat acollides al COFIB. La majoria de les tortugues alliberades provenen de particulars que les tenien en captivitat a casa; d’altres, en canvi, les han hagudes de curar, perquè havien patit qualque accident. L’experiència d’alliberar aquestes tortugues, algunes d’elles molt petites encara, ha estat tota una aventura per aquests joves exploradors.
El COFIB recull cada any a prop de 2000 tortugues que, després de ser tancades i curades, si és necessari, són retornades a la natura. La tortuga “mediterrània és una espècie que té bona salut a casa nostra, el seu hàbitat més freqüent és la garriga, com la que avui les ha acollit al Parc Natural de Mondragó”.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada