Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Les pluges torrencials han provocat el desbordament de 14 rius i torrents que han inundat un total de 24 localitats de la regió de l'Emília-Romanya
Almanco cinc persones han mort i prop de 5.000 persones han hagut de ser evacuades a causa de les inundacions que han afectat diverses localitats de la regió de l’Emília-Romanya, al nord-est d’Itàlia. Les pluges torrencials han provocat el desbordament de 14 rius i torrents que han inundat ciutats com Cesena, Faenza o Riccione. En total, 24 localitats inundades pel fet que “tots els rius de l’Emília-Romanya han registrat desbordaments”. Les autoritats han habilitat diversos centres esportius per a acollir els evacuats i no es descarta que s’hagin de desallotjar més persones durant la jornada d’avui.
El ministre de la Protecció Civil italià, Nello Musumeci, ha assenyalat que “la mitjana de l’aigua de pluja que ha caigut en les últimes 36 hores ha estat de 200 mil·límetres i en algunes zones ha arribat als 500 mil·límetres, mentre que la mitjana de tota la temporada és de 1.000 mil·límetres”. Per al ministre, tant aquestes inundacions com les que es van viure en la mateixa regió fa només un parell de setmanes “és d’una situació que té pocs procedents”.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou