Un pare de Menorca per gestació subrogada reclama un document de viatge per la filla des de Kazakhstan
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Asseguren que el problema principal és que no hi ha cap mena de voluntat política per ajudar-los
L’associació d’Afectats per la Talidomida a Espanya reclama 390 milions d’euros a l’Estat. Cinc dels membres són mallorquins. Estan cansats que no els reconegui els efectes d’aquest medicament que els anys 50 prengueren les embarassades. Asseguren que el problema principal és que no hi ha cap mena de voluntat política per ajudar-los.
En Jaume té reconegut que és un dels afectats per la talidomida per un dels metges que justament descobrí els efectes. A dia d’avui, però, després de 50 anys, encara no ha aconseguit que ningú l’indemnitzi.
En aquesta mateixa situació hi ha altres 4 mallorquins i prop de 200 espanyols. Després de dècades de lluita, wl 2018 el Govern central va incloure dins el pressupost una línia d’ajudes per als afectats: 12.000 euros per punts de discapacitat. Però a dia d’avui encara no han rebut cap cèntim, asseguren, per falta de voluntat política. Així que demanen a l’Estat el que consideren que és seu: 390 milions d’euros.
Ara fa un any el Govern central inicià a totes les CCAA un procés per analitzar tots els casos i certificar-los oficialment. A les Balears s’ha fet a Son Espases i s’han presentat 17 possibles afectats.
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
El cos surava en avançat estat de descomposició