Tres persones ferides en un accident de trànsit a Valldemossa
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
Amb vista al concurs CanSat, se celebraran primer proves en l'àmbit regional i estatal
El repte no és menor. Primer s’ha de construir el satèl·lit, que ha de ser de la mida d’una llauna de refresc. Es llançarà fins a arribar a un quilòmetre d’altura, i quan s’amolli, començarà a recollir dades que es transmetran a través de l’antena que estan construint. “Ha de mesurar la temperatura i la pressió baromètrica i enviar les dades cada segon a l’estació base. Després, han de desenvolupar una segona missió primària i cada grup ha de competir per veure quina té una importància científica més important”, comenta José Luis Palau, que és professor de Tecnologia de l’IES Isidor Macabich i mentor dels al·lots en aquest projecte.
Els equips prefereixen guardar en secret en què consistirà la segona missió. “Només us puc dir que és per calcular la possibilitat de vida a un planeta”, explica Victòria Ibáñez, alumna del centre. No només han d’aplicar coneixements matemàtics, de física o programació. “Depèn de la missió secundària que triïn han d’anar a altres departaments de l’institut i demanar, per exemple, què es pot fer per detectar vida o quins són els gasos tòxics que no la permeten”, afegeix Palau. Els al·lots han d’aconseguir finançament per comprar el material i viatjar fins on es desenvolupi la prova. L’any passat va ser a Mallorca. Demanen a les empreses que s’animin a participar-hi.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
S'hi ha duit a terme un simulacre i s'hi han fet obres de millora, limitades a aquest diumenge
L'accident ha mobilitzat un ampli dispositiu d'emergències, en el qual han participat els Bombers de Mallorca, que han fet un rescat d'urgència en una zona de difícil accés