L’aeroport de Son Santjoan es veu tranquil. És l’ambient invernal, època de baixes freqüències i pocs moviments. Tot i això, aquesta setmana l’aeròdrom palmesà ha recuperat les xifres d’abans de la pandèmia.
Durant la Segona Festa de Nadal, Son Santjoan ha registrat un 9% més de vols que el 2019. En comparació a l’any passat, l’increment és del 80 per cent. La majoria dels vols són nacionals.
Molts dels passatgers són illencs que aprofiten per anar-se’n uns dies de vacances amb la família. Alguns cerquen el sol de les Canàries; d’altres, prefereixen el fred i la neu. També n’hi ha que, després d’un brevíssim cap de setmana a la península amb la família, tornen cap a casa.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros