Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
El sindicat d'ambulàncies reclama la constitució de la mesa per negociar el nou conveni col·lectiu del sector
116
Nou conflicte laboral a la vista a les Illes. El sindicat d’ambulàncies de les Balears, FS-TES, amenaça amb una vaga a partir de dia 1 de novembre. Denuncia que encara no s’ha constituït la mesa per negociar el nou conveni col·lectiu del sector del transport sanitari. El vigent va caducar dia 31 de desembre de l’any passat. Les parts implicades -sindicats i patronals- estan citades aquest dijous al Tribunal d’Arbitratge i Mediació de les Illes Balears.
El transport sanitari engloba el trasllat urgent d’accidentats -actualment gestionat pel Govern– i també el programat (acompanyament de malalts a rehabilitació, radioteràpia i sortides de planta). El sector compta amb devers 800 treballadors a les Balears entre conductors, metges, tècnics sanitaris i telefonistes, entre d’altres categories professionals.
El president del sindicat FS-TES, Rubén Uroz, subratlla que “seria un ridícul clamorós haver d’arribar a una vaga perquè els agents socials i patronals no s’asseuen a negociar”.
De moment, la patronal del sector declina fer declaracions i l’IB-Salut, tot i ser part afectada, se’n desentén. Argumenta que és un problema entre empreses i treballadors.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció