Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Alguns ametlerars han perdut més de la meitat de la producció tardana
La ventada de diumenge ha tomat la producció d’ametla tardana a moltes finques de Mallorca. Alguns ametlers han perdut més de la meitat de la producció. Ara, les ametles es tudaran perquè al preu que es paguen no surt a compte collir-les a mà. Toni Sans, pagès de Consell, ha explicat que en aquests moments el bessó d’ametla es paga a 3 euros amb 80 cèntims, un preu que just els basta per cobrir despeses. I això si la recollida es fa amb maquinària. En canvi, si s’ha de fer manualment, no arriben a cobrir despeses.
D’altra banda, en algunes zones de Mallorca, la borrasca Betty també ha perjudicat l’hortalissa. Al Raiguer, cultius com tomatigueres o pebrers quedaren doblegats pel vent. I a sa Pobla, el 40 per cent de la collita d’arròs es dona per perduda.
Joan Gaià, gerent d’Unió de Pagesos, ha dit que l’hortalissa de finals d’estiu, com la tomàtiga o el carabassó, a més de cultius com el meló i la síndria, han vist escurçada la temporada.
En altres punts, l’aigua ha estat ben rebuda. La vinya, per exemple, s’haurà beneficiat de les plogudes i la verema no s’ha hagut d’aturar. Les oliveres de la serra de Tramuntana també necessitaven l’aigua que ha caigut i la campanya de recollida d’oliva podrà començar a finals de setembre, dues setmanes abans del que estava previst.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora