Necessiten més lloc que l'assignat per poder exhibir les barques restaurades
L’associació Amics de la Mart Port Maó vol que Autoritat Portuària els doni més amarraments per a les barques que restauren i que aquest patrimoni marítim sigui visible damunt la mar; sobretot, ara que hi ha previst un projecte de reurbanització de la ribera sud del port. Mentrestant, empren la pedrera de Robadones, que té 5.000 metres quadrats sota terra i 54 columnes. Des de fa més de trenta anys, Amics de la Mar Port Maó la fa servir per conservar el patrimoni marítim de Menorca. Guarden més de 100 barques de llenya: entre tèquines, llaüts, bots i gussis. Cada dissabte matí es troben per restaurar-les i deixar-les a punt per tornar a la mar.
Diuen que Autoritat Portuària fa anys els va prometre 15 amarraments al Port de Maó. Però, ara mateix, només en tenen cinc i de provisionals. Tenen por de quina manera els afectarà la remodelació de la ribera sud o si es deixarà l’espai a la iniciativa privada.
La vela llatina està declarada pel Consell de Menorca Bé d’Interès Cultural Immaterial des del 2022. Però, de moment, temen que pugui sortir d’entre aquestes columnes de marès al seu estat natural: flotant damunt la mar.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració