Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
És part d'un conveni entre el Govern i l'entitat per a fer accions de conservació i cria d'espècies protegides amb finalitats de repoblació o reintroducció en el medi natural
                                Ferrerets amollats a la finca de la serra de Tramuntana. \ Foto: CAIB
201Aquest dimecres ha tengut lloc, a una finca de la serra de Tramuntana, l’amollada d’un centenar de ferrerets criats en el Zoo de Barcelona, en el marc del programa de conservació d’aquesta espècie en perill d’extinció que forma part d’un acord amb aquesta entitat.
El Servei de Protecció d’Espècies i el Zoo de Barcelona han formalitzat un conveni de col·laboració durant quatre anys per dur a terme accions de conservació ex situ (fora de l’hàbitat natural) i de maneig i cria d’espècies protegides, amb finalitats de repoblació o reintroducció en el medi natural, ha informat la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural en un comunicat.

Foto: CAIB

Foto: CAIB
L’amollada de ferrerets (Alytes muletensis) és la primera acció concreta d’aquest conveni. Es tracta d’una de les espècies més amenaçades de l’arxipèlag balear, declarada en perill d’extinció en el Catàleg Espanyol d’Espècies Amenaçades.

Foto: CAIB
La reintroducció dels ferrerets en el seu hàbitat natural s’ha fet en una finca de Tramuntana i és una mostra “del compromís del Govern amb la conservació de la fauna autòctona protegida i amb la seva preservació per a les generacions futures”, ha dit el conseller, Joan Simonet.

Foto: CAIB
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes