Incendi a una casa de Porto Cristo amb una dona i una nina afectades
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
La mesura respon, segons el Govern andorrà, al fort increment d'inversió estrangera registrat els darrers anys i que ha agreujat el problema de l'accés a l'habitatge al país
Imatge d'arxiu d'Andorra la Vella, capital del Principat d'Andorra.
308La limitació a la compra per part de no residents, una de les mesures que es va plantejar la legislatura passada a les Balears davant la manca d’oferta assequible, s’acaba d’aprovar a Andorra. El Govern del Principat vol, així, desincentivar la compravenda d’habitatges amb finalitats especulatives. La mesura respon, diu l’executiu andorrà, al fort increment d’inversió estrangera que s’ha registrat en els darrers temps i que ha agreujat, assegura, el problema de l’accés a l’habitatge al país. Segons una nota de premsa, “el Govern aposta també per revertir directament en l’Estat la capacitat econòmica d’aquesta inversió estrangera a través d’un impost que, properament, gravarà la inversió estrangera en immobles”. Cal recordar que Andorra i les Illes Balears, fa poc més d’un any, firmaren un protocol per cercar solucions a problemes comuns com, precisament, l’encariment del preu de l’habitatge.
El Consell de Ministres d’Andorra va aprovar aquesta mesura dilluns. Una moratòria, com una mesura puntual, “que contribuirà a afrontar la problemàtica que té el país de manca d’habitatges de lloguer a preu assequible, i com el pas previ necessari durant aquesta tardor per a l’establiment d’un tribut sobre la inversió estrangera en immobles”.
El Govern andorrà planteja implantar un tribut sobre la inversió estrangera en immobles que serà destinat a fomentar mesures en benefici dels ciutadans com infraestructures, projectes de diversificació econòmica o l’increment del parc públic d’habitatges de lloguer. En paral·lel es treballarà per fer realitat un tribut per a aquells inversors estrangers que desinverteixin a Andorra abans d’un període determinat, segons apunta una nota de premsa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades
Acaba de guanyar el tercer campionat del món de morfologia canina a Bolonya
L'Ajuntament de Calvià ha fet un minut de silenci per les dues víctimes mortals