Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Ciutadans afirma que no s'hauria de fomentar cap llengua amb doblers públics
El batle de Palma, Antoni Noguera, considera que el recurs de l’Advocacia de l’Estat contra les subvencions en català és un atac contra la diversitat, la identitat i l’Estatut d’Autonomia. Ho ha dit a la presentació de la campanya Treu la Llengua, una diada que se celebrarà dia 26 de maig a Sant Jordi per fomentar la llengua catalana entre els joves. Noguera ha carregat contra Ciutadans i el PP, de qui ha dit que fan una competició per veure qui és més de dretes i antimallorquí. Lamenta, a més, que els populars varen aprovar l’Estatut d’Autonomia i ara, diu, canvien d’actitud.
L’Ajuntament de Palma no té, avui dia, subvencions d’aquestes característiques, però sí que inclou les clàusules lingüístiques en la contractació d’empreses. Unes clàusules, per cert, que ja han estat impugnades per la delegació del govern espanyol a les Illes, però que Cort segueix aplicant.
El líder de Ciutadans, Xavier Pericay, amb motiu del Dia d’Europa, ha dit que no s’hauria de fomentar cap llengua amb doblers públics.
Mentrestant, el Consell de Mallorca promociona un taller de rap en català per fomentar l’ús de la llengua entre els joves. El primer taller serà a Manacor aquest cap de setmana i el pròxim. La institució insular atorgarà les properes setmanes subvencions al català dels comerços, tot i els recursos del govern central.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
S'ha obert una investigació i se'n cerca el responsable
La roca que va caure del penyal pesava 20 tones i no set com s'havia informat inicialment