Obertura de l'any judicial on Antoni Terrasa ha reclamat més fiscals, secretaris, dos jutges del Social i traductors i taxadors
Urgeixen més mitjans als jutjats de violència contra la dona a Palma. Ho ha dit el president del Tribunal Superior de Justícia de les Illes, Antoni Terrasa. Sobretot després del 2017, en què s’incrementaren els procediments per violència masclista a l’Arxipèlag.
L’any passat també augmentaren els delictes contra la llibertat sexual i el tràfic de drogues que causen un greu dany per a la salut. Per lluitar contra aquests delictes, Terrasa i el Fiscal en cap, Bartomeu Barceló, reclamen més fiscals, secretaris, dos jutges del Social i traductors i taxadors. Això perquè el número d’assumptes pendents en acabar el primer trimestre de l’any s’havia incrementat un 11% respecte el 2017.
Però no només és la falta de mitjans el que afecta el funcionament de la Justícia, segons Terrasa. També ha fet una referència velada a les manifestacions convocades a favor del grup Cursach. L’acte d’obertura de l’any judicial ha comptat amb la presència de la presidenta del Govern, Francina Armengol, el president del Parlament, Baltasar Picornell, i altres autoritats.
L'especialista havia quedat accidentat a 30 m de fondària