Una tintorera ha aparegut desorientada aquest dijous en aigües de la platja de Ponent de la turística ciutat de Benidorm i, com a mesura de prevenció, s’ha restringit al bany una zona concreta d’aquest lloc fins que sigui capturada o retornada a alta mar.
En principi, les tintoreres no suposen una amenaça per als humans. De fet, podria ser al contrari. La majoria d’ocasions que les tintoreres s’acosten a la platja és perquè es troben malaltes i hi van per morir, “però si hi arribes i te trobes que hi ha 100.000 persones mirant-te doncs no és el millor lloc”, reconeix Juan José Macarell, Guarda Rural i Guarda Marítima de l’Ajuntament de Benidorm.
La tintorera ha estat albirada devers les 11.30 hores per uns banyistes, els quals han informat a la Policia Local, que s’ha desplaçat fins al lloc.
Davant de desenes de banyistes, els serveis de Salvament i Socorrisme del municipi alacantí i de l’Oceanogràfic de València han acudit també en llanxes pneumàtiques per a poder rescatar l’animal mentre s’ha restringit el bany en aquesta zona com a mesura preventiva.
L’equip de serveis de l’Oceanogràfic serà l’encarregat de rescatar la tintorera, que, pel que sembla, s’ha desorientat.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos