La proposta ha rebut 329 vots a favor, cap en contra i deu abstencions, dels diputats del PNB i PDeCat
El Congrés dels Diputats ha aprovat la reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears per a que sigui eliminat l’aforament dels diputats del Parlament i dels càrrecs del Govern, que ara seran jutjats per tribunals ordinaris. La proposta ha rebut 329 vots a favor, i cap en contra. 10 diputats del PNB i PDeCat s’hi han abstingut.
Unides Podem ha introduït l’eliminació de la inviolabilitat del rei en el debat per a la supressió de l’aforament dels diputats del Parlament balear i dels càrrecs del Govern. A més, la formació ha apel·lat al moviment 15M i a les seves consignes.
Per part de VOX, han criticat els defectes legals que, segons la formació, inclou el dictamen. Han anunciat el seu vot favorable a la reforma de l’estatut, però han anat més enllà.
El Partit Popular, per part seva, ha reclamat que el consens que s’ha generat per a l’eliminació dels aforaments s’apliqui a l’aprovació del Règim Fiscal de les Balears.
Unes declaracions que han estat criticades pels socialistes, que no entenen com és possible que els populars hagin votat en contra dels Pressuposts Generals de l’Estat per al 2022.
El text debatut proposa que sigui la jurisdicció ordinària qui decideixi sobre la inculpació, presó, processament i judici de diputats balears i membres del Govern, i no el Tribunal Superior de Justícia de les Balears com fins ara.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una altra persona ferida roman ingressada a l'UCI de Can Misses i una altra es troba a un centre privat
L'APIMA diu que la situació genera preocupació entre les famílies i FAPA critica que s'ha retirat l'ordre per fer una inspecció mèdica al mestre