Són el Ceipieso Son Basca de sa Pobla i el CEIPIESO Ponent d'Inca
La directora i el president de l’associació de famílies del Son Basca de sa Pobla ens mostren com s’enginyen per haver hagut d’escolaritzar, per primer curs, 50 alumnes de primer d’ESO. Els han encabit en una aula de psico i en un annex a la biblioteca. Així ha estat com han passat a ser un centre d’infantil i primària a una escola també amb educació secundària: “l’experiència és molt satisfactòria, hi ha un ambient de comunitat i cap cas d’absentisme, que sol ser habitual quan comencen ESO”, explica Laura Cuenca, directora del Ceipieso Son Basca.
Així, actualment són 476 alumnes en un municipi que té l’increment poblacional disparat. En 10 anys, sa Pobla ha guanyat gairebé 2.000 habitants: “ens alegra molt que el Govern decideixi ampliar aquest centre”, diu el batle de sa Pobla, Biel Ferragut.
El batle respira alleujat en saber que el Govern declarat l’interès autonòmic per ampliar el Ceipieso Son Basca i que hi invertirà prop de 6 milions i mig d’euros.
L’Amipa també celebra el projecte “perquè consideram que els infants són joves per anar amb 12 anys a l’IES Can Peu Blanc, que és molt gros i que ja està molt tensat”, conta Joan Enric Capellà, president de l’Amipa.
També avui s’ha conegut l’ampliació del Ceipieso Ponent d’Inca per a 240 alumnes. L’ampliació es desenvolupa en planta baixa i planta pis. Entre d’altres, disposarà de 8 aules d’ESO (dues línies), aules específiques de música i plàstica, un taller de tecnologia, un laboratori de ciències, una aula de reforç, una aula de desdoblament, biblioteca i despatxos.