La normativa inicia ara la seva tramitació parlamentària
El ple del Consell de Menorca ha aprovat aquest dilluns la proposició de llei de Reserva de Biosfera. Ho ha fet amb els vots a favor de l’equip de Govern (PSOE, Més per Menorca i Unides Podem) i els vots en contra de PP i C’s. D’aquesta manera, la normativa inicia la seva tramitació parlamentària.
Es tracta d’una de les iniciatives polítiques més importants del mandat, en la qual s’hi ha treballat els darrers dos anys i que en les darreres setmanes ha generat una crisi important entre els socis de govern pel seu encaix jurídic. Finalment, després d’alguns retocs en el text final, avui s’ha aprovat. La norma preveu atorgar a Menorca de més competències i eines per gestionar els reptes de futur de l’illa en el marc de la reserva de biosfera. Una tasca que ha d’anar acompanyada d’un finançament mínim de 5 milions d’euros.
És la segona vegada que Menorca impulsa una iniciativa legislativa. La primera va ser la llei de camí de cavalls, aprovada pel parlament l’any 2000.
En aquest cas, si finalment se supera el tràmit parlamentari, serà la primera legislació específica sobre la reserva de biosfera en els 30 anys que fa de la seva declaració.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge