Des del Govern expliquen que la norma s’emmarca en l’àmbit competencial propi de la comunitat autònoma
El Consell de Govern ha aprovat el Projecte de decret pel qual es regula l’activitat de lloguer d’embarcacions i vaixells d’esbarjo a les Illes Balears. Aquesta nova norma s’adapta a la realitat actual del sector i té com a objectiu posar ordre en una activitat en creixement, reforçar la seguretat dels usuaris, protegir el litoral i garantir una convivència equilibrada entre els diferents usos de la mar.
El text estableix que totes les embarcacions que duguin a terme embarcaments o desembarcaments a qualsevol punt del litoral balear hauran de presentar una declaració responsable anual per operar, que implicarà el compliment de diversos requisits documentals, tècnics, fiscals i ambientals. A més, hauran d’estar inscrites en el nou Registre balear d’embarcacions d’arrendament, imprescindible per exercir l’activitat de manera legal.
El Decret incorpora també un codi de bones pràctiques ambientals i de seguretat, com ara la prohibició de fondejar sobre posidònia, l’obligació d’informar els clients sobre les zones protegides i la correcta gestió de residus, així com requisits per millorar la seguretat a bord i la convivència amb altres activitats marítimes.
La nova norma substitueix el Decret 21/2017 i s’emmarca en l’àmbit competencial propi de la comunitat autònoma en matèria de transport marítim, turisme i activitats recreatives.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració