Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'únic barri que està afectat al 100% és Son Fortesa Sud. La resta inclou part de la Plaça de Toros, Arxiduc i son Oliva
Palma endureix les restriccions a la zona bàsica de salut d’Arquitecte Bennàzar. En concret, la zona delimitada va des de la Via de Cintura, carrer d’Aragó, Jacint Verdaguer i Eusebi Estada. No arriba a les Avingudes, sinó que delimita pel carrer de Jafuda Cresques, passa per la plaça de l’Obelisc fins a la Plaça d’Abuyaya i després puja per Arxiduc Lluis Salvador, vora la plaça de Toros i puja fins al carrer d’Henri Dunant fins al Parc de Son Costa, a la zona de Son Oliva. Així les coses, les noves restriccions afecten quatre barris de Palma, però de forma desigual. L’únic barri que està afectat al 100% és Son Fortesa Sud. La resta inclou part de la Plaça de Toros, Arxiduc i son Oliva.
La zona bàsica de Salut d’Arquitecte Bennàzar inclou un total 31.673 persones, però als carrers delimitats on s’apliquen les restriccions hi viuen unes 20.000 persones. Ara mateix hi ha un total 43.000 persones afectades per restriccions, 9,5% del total de la població de Palma.
D’aquesta manera, aquesta zona se suma a la restricció aplicada en els barris de Son Gotleu, la Soledad Nord, Ca Capes i part de Son Canals de Palma, que van entrar en aquesta situació la setmana passada.
Les mesures aplicades a Arquitecte Bennàzar són les mateixes que en les zones ja restringides.
Per tant, els veïns d’Arquitecte Bennàzar no podran sortir de l’àrea excepte per a activitats essencials com anar a fer feina o al metge, mentre que les reunions familiars i socials es restringeixen a un màxim de cinc persones.
Aquestes mesures en Arquitecte Bennàzar, que s’aplicaran des de les 22 hores d’aquest divendres fins a la mateixa hora del dissabte 3 d’octubre, atenen als criteris epidemiològics, assistencials i socials d’aquestes quatre zones de Palma.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703