Eduardo Gamero, president de Foment del Turisme de Mallorca, llença una campanya en defensa de l'activitat turística
Una viatgera a l'aerport de Son Santjoan, Palma. Foto XGTur
110El president de Foment del Turisme de Mallorca, Eduardo Gamero, defensa la importància de l’activitat turística a les Illes Balears i ha llençat una campanya a mitjans nacionals i internacionals en la qual demana no demonitzar el sector. En una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3, Gamero ha analitzat la situació del sector, les protestes per la massificació i les propostes que surten des de les diferents administracions.
Eduardo Gamero, polític i empresari vinculat al sector turístic, assegura que el perfil del turista ha canviat molt els darrers anys: “Abans les famílies venien dues setmanes, ara l’estada mitjana és de tres, quatre i cinc dies, i això significa que es crea una major mobilitat, d’entrades i sortides, i crea la sensació que hi ha aglomeracions, perquè la gent es mou més i no es queda estàtica”.
Sobre la saturació, Gamero ha fet referència al creixement demogràfic i del parc mòbil: “Aquesta sensació de saturació que tenim els mesos d’hivern, quan no hi ha turistes, la produïm els mateixos mallorquins, perquè, segons les estadístiques, a Mallorca hi ha més d’un vehicle per persona”.
Des de Foment del Turisme de Mallorca volen incidir en un missatge optimista cap als turistes assegurant que “els visitants són amics i són benvinguts i els demanam que tinguin un comportament cívic”.
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061
La capitana del catamarà, de 53 anys, es troba en observació i presumiblement rebrà l'alta avui