50 anys de la balena de la Colònia de Sant Pere
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El Trui Teatre acull la iniciativa "Esfuerzos compartidos", que posa en valor la cultura de l'esforç
Fa un any la imatge d’Àlex Roca travessant la línia de meta de la marató de Barcelona va fer la volta al món. S’acabava de convertir en la primera persona que ho aconseguia amb la seva condició: té un 76% de discapacitat. Quan tenia 6 mesos, un herpes al cervell el va deixar amb paràlisi cerebral. Els metges van dir als seus pares que moriria o quedaria en estat vegetatiu. Encara no s’expliquen com ha arribat tan enfora.
El seu ha estat un dels exemples inspiradors que han pogut escoltar més de 1.200 alumnes d’ESO de Mallorca al Trui Teatre de Palma, en la iniciativa “Compartiendo esfuerzos”, que es feia per segona vegada després de l’edició del 2019.
L’altra persona que ha pujat a l’escenari és l’alpinista Araceli Segarra, la primera espanyola que va fer cim de l’Everest. I ho va fer mentre rodava un documental. Una història que va coincidir amb la tragèdia en què van morir 13 persones. De tot plegat, Segarra en treu moltes ensenyances que comunica en els centenars de ponències que fa arreu: “Que les muntanyes no les pots pujar de cop, que es poden assolir grans objectius trencant-los en trossets, que no tot és immediat, que darrere d’un èxit molt visible hi ha temps, frustracions, esforços, haver de deixar unes coses per tenir-ne d’altres…”
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet