Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
Estarà connectada amb la xarxa en alta de la localitat mariera a Petra, un sector dels 180 quilòmetres de canalització d'Abaqua
173
Un dels nou municipis de Mallorca que no poden subministrar aigua apta per al consum humà a tots els seus nuclis de població, podrà fer-ho a partir del frebrer. Es tracta d’Ariany que, juntament amb Costitx, Felanitx, Manacor, Santa Margalida, Santanyí, Sencelles, Sineu i Vilafranca tenen l’aigua dels seus pous i aqüífers contaminada per nitrats.
La solució arianyera passa per l’aigua de la veïnada Maria de la Salut connectada amb Petra a través d’una canalització de la xarxa en alta de l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental (Abaqua). D’aquí justament en sortirà el ramal cap a Ariany.
Abaqua té més de 180 quilòmetres de canonades que distribueixen l’aigua de les tres dessaladores mallorquines, la Font de sa Costera i els aqüífers de sa Marineta, a l’entorn de Can Picafort, Son Real i Son Serra de Marina, i l’Estremera (límit entre Bunyola i Santa Maria).
A més, Abaqua té previst licitar les obres de la conducció de Petra a Manacor el primer trimestre d’enguany.
El gerent de l’Agència Balear de l’Aigua, Guillem Rosselló, explica que un dels factors de la manca d’aigua potable és la sobreexplotació dels aquífers. Un altre diu són les pèrdues d’aigua de les canonades dels pobles de l’illa amb un percentatge “d’entre el 50 i el 60 %” del total del subministrament hídric.
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Li varen perdre la pista per la zona de s'Aranjassa. Era de necessitat urgent trobar-lo, ja que necessitava medicació
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa