La presidenta del Govern assegura que les Illes estan preparades per rebre el turisme nacional i internacional alhora
Les Balears depenen sobretot del turisme internacional que l’any passat va suposar el 80 per cent. Per aquest motiu, la presidenta del Govern, Francina Armengol, ha sol·licitat al president de l’Executiu central, Pedro Sánchez, que es permeti l’arribada de turistes estrangers a les Illes abans del mes de juliol. Aquesta és la data que Sánchez ha fixat per al conjunt del país.
El turisme nacional representa el 20 per cent a les Illes. Per augmentar-lo, Armengol ha fet una sèrie de peticions al Govern d’Espanya. En primer lloc, rebaixar les taxes portuàries i aeroportuàries. També subvencionar les places d’avió o dels vaixells amb els doblers que l’Estat s’ha estalviat del descompte de residència durant l’estat d’alarma. En darrer lloc, reitera la possibilitat d’establir corredors amb altres comunitats autònomes.
Armengol insisteix a eliminar la quarantena als visitants per fomentar el turisme. Pel que fa als Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació, reclama que es puguin allargar més enllà del 30 de juny. Així mateix, que es flexibilitzin els ERTOs parcials per no desincentivar els negocis. El Govern ha decidit que els museus i els restaurants podran obrir, a partir de demà, el 50 per cent del seu aforament, el màxim permès. Armengol ha demanat responsabilitat als ciutadans, sobretot, quan a partir de dilluns vagin a la platja per evitar aglomeracions.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici