La Guàrdia Civil descobreix un narcopís a Son Servera i en deté tres homes
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
La presidenta del Congrés i la cap del Govern han assistit als actes de la revetla de sa Pobla
Els pobles més santantoniers d’arreu de les Balears ja han pegat foc als foguerons, i les revetles i les torrades han començat. A sa Pobla, un dels actes més cerimonials ha estat la Sanció Històrica, amb xeremiers i la banda de música per començar la revetla. En aquest acte han coincidit autoritats com la presidenta del Congrés, Francina Armengol, i la presidenta del Govern, Marga Prohens. Totes dues, davant les càmeres d’IB3 Notícies, coincideixen que Sant Antoni és una festa molt sentida a les Illes Balears: “Sant Antoni és una d’aquestes festes que es viuen amb moltíssima emotivitat a moltíssims de pobles de Mallorca i, a més, és la Diada de Menorca”, ha expressat Armengol. En el mateix sentit, la presidenta del Govern ha descrit la festa de Sant Antoni com “la nostra manera d’entendre. Són les nostres arrels, és aquesta festa tradicional que passa de generació en generació. I crec que són d’aquells costums que no s’han de perdre mai”, ha assenyalat Prohens.
El cerimonial, a càrrec d’Arrels Teatre, amb la Banda de Música de sa Pobla i els xeremiers Xerèviol, ha recreat els orígens de la festa davant un públic entregat, entre forques, banyes de dimoni i dessuadores de dimonis i caparrots, que ja anuncien una nit llarga, intensa i molt esperada pels poblers. La festa, però, també ha atret molta gent de fora del municipi i de la Península, que no es volien perdre la música, el foc, els dimonis i l’espectacle que converteix avui sa Pobla en un gran escenari a l’aire lliure.
Després, les autoritats s’han dirigit a l’església, on han tengut lloc les Completes, un dels moments més emotius de la celebració. Els cants del Cor de Sant Antoni han culminat amb el tradicional “Visca Sant Antoni!”, que enguany ha pronunciat el clamater Pep Cirer, pagès, artista i impulsor dels Gatarrots.
Un cop acabades les Completes, el foc ha pres el protagonisme, amb l’encesa de més de 160 foguerons arreu del municipi, que han convertit sa Pobla en un gran espai de trobada amb torrades, gloses i simbombes. Ja entrada la nit, ha arribat un dels plats forts: el piromusical, un espectacle de llum, música i foc dedicat enguany als dimonis poblers i que tendrà una segona part que es viurà a la revetla de Sant Antoni, però de l’any que ve.
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
El compositor belga enregistra amb la Banda Municipal de Palma
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals