El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Foto: Efe/Cati Cladera
132Francina Armengol ha pres possessió avui horabaixa com a presidenta de les Illes Balears en l’històric edifici de la Llotja de Palma i ha assegurat en el seu discurs que reclamarà al govern espanyol “accelerar” l’aprovació de les mesures fiscals del règim especial de les Balears (REB). Ho farà “amb tota la força” que li dona saber que compta amb el suport de “tota la societat”, ha afirmat la presidenta socialista, que repeteix en aquesta responsabilitat per segona legislatura consecutiva, cosa que fins ara no havien aconseguit els socialistes a les Illes.
Armengol, l’única dona presidenta en la història de la Comunitat, ha manifestat que “perseguirà sense desmai” un nou model de finançament que sigui “just” per a les Balears, amb la “solidaritat d’ahir, d’avui i de sempre”, ha postil·lat.
En presència de tres ministres en funcions del govern espanyol -Teresa Ribera, Luis Planas i José Luis Ábalos- i el president del Senat, Manuel Cruz, la mandatària autonòmica ha dit que negociarà amb l’executiu estatal per a “obtenir els convenis d’inversions que requereix la nostra terra”, per a “garantir un futur de transport sostenible, de turisme de qualitat, d’aigües i cels nets”. “Estic convençuda que el govern d’Espanya estarà a l’altura”, ha assenyalat Armengol, que s’ha mostrat convençuda que el pròxim executiu de Pedro Sánchez “impulsarà” a les Balears cap a un “horitzó de cohesió i progrés”.
La presidenta reelegida ha apostat per “un diàleg que ens portarà a continuar treballant lleialment amb el Govern d’Espanya”. En aquest context, la política nascuda a Inca ha posat l’accent que la seva “prioritat” i “responsabilitat” és defensar els interessos dels illencs, ha recordat que les Balears va donar el “primer impuls” de la sortida de la crisi econòmica a Espanya i ha asseverat: “Som l’esforç inigualable que contribueix a la modernització d’Espanya”.
La Llotja de Palma ha acollit aquesta solemne presa de possessió a la qual ha assistit una àmplia representació de la societat balear, l’expresident autonòmic socialista Francesc Antich i el bisbe de Mallorca, Sebastià Tartavull, entre altres autoritats.
Armengol ha arrencat la seva intervenció prometent lleialtat al que “més estima: la nostra gent, el nostre poble”.
En aquesta nova etapa de govern, Armengol s’ha compromès a “no defraudar” i ha assegurat que “es deixarà la pell” per fer de Formentera, Eivissa, Menorca i Mallorca “una terra millor per a viure”.
En un sentit discurs, Armengol, de 47 anys, ha confessat que la responsabilitat que pesa sobre ella és “major” que fa quatre anys perquè no comença des de “zero” i perquè és la primera vegada que un “Govern progressista es reedita”. La líder socialista ha subratllat que aquest “honor i deure” és compartit per les forces polítiques progressistes signants dels Acords per la Governabilitat: PSIB-PSOE, Unides Podem i MÉS per Mallorca, i també per les formacions que han tancat aquest acord d’investidura: MÉS per Menorca i Gent per Formentera.
“A tots ells vull agrair que hagin situat els interessos dels habitants d’aquesta terra per davant de tota la resta”, ha dit Armengol, que ha recordat que els ciutadans de les Balears, en les eleccions del 26M, van triar “progrés, avançar sense por (…) cap a un horitzó de prosperitat i oportunitats per a tots”.
També ha mostrat el seu agraïment i admiració a l’expresident socialista Francesc Antich i a la seva família, a la qual “mai” podrà agrair prou el suport que li ha donat.
Als presents, Armengol els ha animat a “continuar canviant” les Illes, per a aconseguir “més drets i llibertats”, des del diàleg i l’acord. La presidenta ha defensat el debat i el diàleg i, de fet, ha garantit que “sempre estaran obertes les portes del Govern”.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle
S'estrena un nou tipus de prova, més orientat a les habilitats professionals