Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Enguany, els encàrrecs de projectes arquitectònics han caigut entre un 15 i un 20%
Les quarantenes per als estrangers que visiten les Illes o les recomanacions de no viatjar a les Balears afectaran el mercat immobiliari. Alguns arquitectes temen que deixin de venir els inversors i que disminueixin els encàrrecs per començar obra nova o rehabilitar habitatges. És el cas dels ciutadans britànics, que han de quedar a casa en tornar al seu país, o dels alemanys a qui el seu govern aconsella no visitar les Illes.
Aquesta situació complica que inversors d’aquestes nacionalitats puguin venir fins aquí a visitar finques, immobles o tancar compravendes. Segons l’arquitecte Jaime Salvá, “costa molt tancar nous encàrrecs, ja que els inversors es mostren molt cautes“.
Les conseqüències, apunta Salvà, es notaran d’aquí un parell d’anys quan disminueixin les construccions dels projectes que s’haurien de posar ara en marxa. Uns projectes que, de moment, enguany han caigut entre un 15 i un 20%, segons el Col·legi d’Arquitectes de les Illes. Amb tot, aquesta institució es mostra optimista, ja que les illes continuen sent una destinació molt demandada, com apunta el president de la demarcació a Palma d’aquest Col·legi Nacho Salas.
A l’Ajuntament de Calvià, les sol·licituds de llicències urbanístiques han caigut a la meitat durant l’estat d’alarma. Per agilitar la seva tramitació, es va ha habilitar un sistema telemàtic que va aconseguir reduir la llista d’espera per a noves llicències als quatre mesos. Segons el regidor d’Urbanisme del consistori calvianer, Marc López, gairebé totes les sol·licituds que arriben al consistori calvianer són per construir o reformar habitatges en sol urbà.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran
L'advocada i presidenta del Lobby de Dones, Francisca Mas, adverteix del perill d'aquests acords de conformitat perquè eviten arribar al bessò del fet que és jutjar els acusats