L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
El públic ha vibrat amb la projecció de "Les set morts de Maria Callas", amb Marina Abramovic i Willem Dafoe, durant la gala inaugural
Imatge de la sèrie "Sicília sense morts"
211Anit ha arrancat una nova edició de l’Atlàntida Mallorca Film Festival. La cita internacional s’allargarà fins diumenge amb 70 pel·lícules —per primer cop, 22 participen en la secció oficial— , així com una dotzena de concerts i trobades amb grans de la indústria del cinema. El certamen compta per setè any consecutiu amb IB3 com a mitjà oficial. De fet, en aquesta edició s’hi podran veure set estrenes d’aquesta casa. Un dels plats forts és la preestrena de dos capítols de la sèrie Sicília sense morts.
La gala especial a La Misericòrdia va començar amb el concert de Tarta Relena, amb les veus de Marta Torrella i Helena Ros. En una pantalla gegant s’hi va projectar Les set morts de Maria Callas, interpretada per dues llegendes contemporànies, Marina Abramovic i Willem Dafoe. Es tracta d’un muntatge de vídeo creació en què l’artista sèrbia recrea, ella mateixa, diferents morts tràgiques de cantants a l’òpera: “Quasi sempre, les dones morien per amor: cremades, per asfíxia. Això li va passar a Callas a la vida real: va morir per l’amor que sentia per Onassis. L’espectacle ha combinat òpera, performance i vídeo creació que ha deixat el públic bocabadat.
Després del primer tast, dilluns es farà la Gala Inaugural: Neil Jordan rebrà el guardó Master of Cinema. El guanyador d’un Oscar al millor guió original per The Crying Game participarà en una projecció especial de la pel·lícula, que celebra 30 anys de la seva estrena en cinemes. The Crying Game es podrà veure a CineCiutat (Palma). L’actor s’afegeix al Masters of Cinema ja anunciats: l’actriu francesa Isabell Huppert i el cineasta ucraïnès Sergei Loz-nit-sa.
Inauguració de l’Atlàntida que coincideix amb l’estrena de l’esperat debut cinematogràfic de Lourdes Hernández (de Russian Red). Parlam de la pel·lícula Ramona d’Andrea Bagney. La directora, acompanyada de Lourdes Hernandez i Bruno Lastra seran a la Misericordia, el vespre.
Ara bé, a la sala Rívoli es projectaran avui (dilluns) quatre cintes diferents, com Fail Better i També en el cel, de Dinamarca.
A més, l’Atlàntida arriba carregat de productes als quals ha participat o ha coproduït IB3. Destaca la preestrena de dos capítols de la sèrie Sicília sense morts, basada en l’obra de Guillem Frontera. També s’hi presentaran cinc documentals Àlbum Pere Joan, Pedra i oli, Petricor, Margalida i Gota entre gotes, així com la sèrie d’animació, Jasmine i Jambo.
La 12a edició de l’Atlàntida premiarà Neil Jordan, Isabelle Huppert i Sergei Loznitsa
Huppert, Abramovic i Ernaux, caps de cartell de l’Atlàntida Film Fest 2022
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues