X

Arrenca el nou judici per la mort del nadó que tiraren a un contenidor a Porto Cristo

L’anterior judici es va haver d’anul·lar pels dubtes sorgits sobre el pèrit de la defensa

13/03/2026

Arrenca el nou judici per la mort del nadó que tiraren a un contenidor a Porto Cristo

15

Ja ha arrencat el nou judici per la mort del nadó que varen tirar a un contenidor a Porto Cristo, a Manacor l’any 2023. Avui se n’ha iniciat el procediment i s’ha constituït el jurat popular. La fiscalia demana presó permanent revisable.

El procés judicial sobre aquest cas es va anul·lar a finals d’octubre de 2025. Els dubtes sobre la competència del perit contractat per la defensa, que apuntava que el nadó va morir d’un avortament, va obligar la jutge a suspendre definitivament el judici amb jurat popular.

La llei exigeix que la persona que faci l’informe tingui el títol oficial i la persona que va emetre l’informe pericial no el va poder acreditar. Arribats a aquest punt la magistrada va decidir aturar el procés judicial, ja que de manera sobrevinguda, la defensa va quedar sense prova i això vulnerava el principi d’igualtat d’armes i el dret a defensa dels acusats i de tutela judicial efectiva que preveu la Constitució espanyola.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT