Francisco Fernández ‘el Ico’, fill de la matriarca de Son Banya, ‘la Paca’, està citat a declarar avui com a testimoni en el judici per presumpta corrupció de funcionaris públics, sobretot policies de Palma, per afavorir els interessos del magnat de l’oci nocturn, Bartomeu Cursach. Això després que en la fase d’instrucció del procediment, va ser acusat de fals testimoni.
El Ico va acusar diversos policies de cobrar suborns del grup Cursach a canvi de ser més estrictes en la vigilància del seu local, El Cavalli, a la zona de la plaça de Gomila de Palma. També va declarar que alguns agents li varen exigir doblers a canvi de no denunciar el seu establiment i demanar-ne la clausura per incompliment de la normativa. Igualment, afirma que havia vist com policies entraven a les sales privades de Tito’s a les suposades festes amb prostitutes que investigava la causa.
El fill de la Paca sempre s’ha reafirmat, tot i una gravació que va ser aportada com a prova en el judici per fals testimoni, que ell mateix admetia que havia mentit des de la presó -on estava tancat per altres delictes relacionats amb el narcotràfic.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros