Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
No es compleixen els controls de passaports i es posa en risc la seguretat de les Illes
Foto: EFE
101Segons els càlculs de la Policia, per revisar cada passaport en el control s’han d’invertir entre dos i cinc minuts. Sent optimistes, si tenim en compte que Son Sant Joan acumula franges en les quals arriben 10.000 persones i que al control hi ha 5 agents, el càlcul diu que els policies necessitarien més de 60 hores de feina ininterrompuda per fer front només als turistes que arriben a Palma en una hora. Per això, els sindicats policials alerten: no es compleixen els controls de passaports i es posa en risc la seguretat de les Illes.
Tot, perquè, diuen, hi ha una manca d’infraestructures però sobretot de personal. Una mancança que s’ha vist agreujada per l’arribada massiva de pasteres enguany. Uns immigrants, diuen els agents, amb un perfil molt diferent al dels refugiats.
Aquest dimecres al dematí han passat a disposició judicial 11 dels 13 algerians que arribaren en la tercera pastera que ha tocat terra a Mallorca aquest mes. En els propers dies seran conduïts a Barcelona juntament amb els altres 14 que arribaren dimarts.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou