Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

L'ONG Kal Melanina demana poder formar part de la xarxa d’acollida per atendre els seus compatriotes "de la manera més bona possible"
El vicepresident de Kal Melanina, el senegalès Malick Ousmane Sy, en una intervenció al programa El Replà d'IB3 Ràdio el 2021
80Com veuen els que un dia també foren migrants, també travessaren la mar cercant un futur millor, la repetida i creixent arribada de nouvinguts provinents d’Àfrica? Amb empatia, solidaritat i germanor. Per això, l’Associació africana Kal Melanina atén persones que venen amb les petites embarcacions d’origen africà que arriben a les Illes.
El president n’és el congolès Justin Kashara —”vaig sortir del meu país per la guerra, com a refugiat cap a Tanzània, el 2001″, explica. I en fa deu que va arribar en avió a Mallorca. “Arribar aquí i veure el que és ser immigrant cada dia, amb la pressió i desconsideració pel fet de ser-ho, aquest és el xoc i la gran càrrega que es pateix”, explica Justin a IB3 Ràdio.
La desubicació i la confrontació d’una realitat diferent i tan sovint distant de la imaginada, són els altres murs amb què es topen. Per això, necessiten una ajuda important per superar les dificultats i adaptar-se en la societat illenca. D’aquesta manera, l’ONG demana poder formar part de la xarxa d’acollida per atendre els compatriotes de la manera més bona possible.
“Hem passat per situacions similars, compartim idioma… Podem ser un suport important”, apunta aquest subsaharià altruista que, mentrestant ens recorda “com sabeu, el meu país està en una nova guerra d’invasió amb Ruanda… Encara que el Congo no és Ucraïna i no surt als mitjans de comunicació…”.
Interceptades dues embarcacions amb 20 persones a bord a Cabrera
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç