Palma acull aquest diumenge la tercera manifestació contra la saturació turística
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
La tradició té menys d'una dècada però ja és imprescindible per començar les festes més sentides pels artanencs
A Artà ja han donat el sus a les Festes de Sant Antoni aquest dissabte horabaixa amb una tradició que no té ni 10 anys, però ja és imprescindible per als artanencs. Fa uns minuts ja han vestit el dimoni.
Els carrers d’Artà ja respiren l’aroma de Sant Antoni. I això que encara falten dies. No fa ni una dècada que un grup, els Xots a Lloure, varen iniciar una tradició: vestir el dimoni. Aquest dissabte tot el poble esperava el moment. La banda ha començat la bauxa, mentre centenars de persones els esperaven, aferrats al dimoni.
N’hi ha que ho viuen tot l’any. Devers les 7 i mitja, ha arribat el gran moment: els organitzadors han vestit el dimoni i la festa s’ha desfermat. Els artanencs compten les hores perquè la festa comenci dia 16, a les 9 h. Fins que hi arribi, el nou símbol del poble, l’escultura del dimoni vestit, ja està a punt.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania