Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Una col·laboració entre astrofísics i ecologistes anglesos permet monitorar espècies per controlar la caça furtiva
Una col·laboració entre astrofísics i ecologistes a la Universitat John Moores de Liverpool (LJMU, per les seves sigles en anglès), a Anglaterra, està ajudant a monitorar espècies rares i en perill i detenir la caça furtiva. El ‘software’ i les tècniques astrofísiques s’apliquen a imatges infraroges tèrmiques capturades per drons per detectar i identificar automàticament animals, fins i tot a la nit, quan ocorre l’activitat més gran de caça furtiva.
Els drons poden inspeccionar grans àrees de terreny de difícil accés des de dalt, permetent als ecologistes arribar a àrees complicades i monitorar la vida silvestre sense molestar als animals. El projecte ho presenta aquest dimarts Claire Burke en el marc de la Setmana Europea d’Astronomia i Ciències Espacials (EWASS, per les seves sigles en anglès) a Liverpool.
“Amb les càmeres tèrmiques infraroges, podem veure fàcilment animals com a resultat de la seva calor corporal, de dia o de nit, i fins i tot quan estan camuflats en el seu entorn natural. Atès que els animals i els humans en les imatges tèrmiques ‘brillen’ de la mateixa manera, com a estels i galàxies a l’espai, hem pogut combinar l’experiència tècnica dels astrònoms amb els coneixements de conservació dels ecologistes per desenvolupar un sistema per trobar als animals o caçadors furtius de forma automàtica”, explica Claire Burke en un comunicat.
El projecte es basa en algoritmes d’aprenentatge automàtic i eines de detecció astronòmica desenvolupades a través del programari de codi obert, Astropy.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella