Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
Gestionen gairebé 11.400 casos de positius o contactes estrets
                            “És un tsunami parescut a la tercera onada, a l’onada de Nadal” Així descriu José Manuel Valverde, metge a Atenció Primària i president del Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears la situació actual.
Haver de fer atenció presencial, telefònica, realitzar el circuit de respiratòria destinat als malalts Covid o a les sospites de contagi, així com fer la recollida de mostres, la realització de proves diagnòstiques o la campanya de vacunació fa que, de vegades, les sales d’espera dels centres de salut estiguin col·lapsades. Tornar a només l’activitat urgent i a l’atenció telefònica seria una solució però els professionals no la veuen propera.
Segons la darrera actualització de Salut, els centres d’atenció primària gestionen gairebé 11400 casos positius o de contacte estret per coronavirus i, a més, hi ha 192 professionals sanitaris en quarantena a tot el sistema.
A tot això, s’hi suma que és estiu i que enguany hi ha mancances a les substitucions habituals dels professionals.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes