Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El mol·lusc bivalve endèmicde la Mediterrània pateix una epidèmia de mortaldat extrema que, en només tres anys, l'ha extingida pràcticament de les costes espanyoles
Foto: Matias Calvo/COIB-IEO
205Personal del Centre Oceanogràfic de les Balears-Institut Espanyol d’Oceanografia (COB-IEO) ha trobat dos exemplars vius de nacra (Pinna nobilis) en aigües del Parc Nacional de Cabrera, informa el Govern en un comunicat.
La nacra pateix actualment una epidèmia de mortaldat extrema que, en només tres anys, l’ha extingida pràcticament de les costes espanyoles, es va estenent per tota la Mediterrània i posa en risc seriós la pervivència de l’espècie.
A les Illes, els darrers dos anys, s’han detectat mitja dotzena d’exemplars que, aparentment, han resistit l’atac del paràsit que provoca aquest episodi d’extinció massiva. Aquesta quantitat, tot i que representa una quantitat ínfima del nombre de nacres que hi havia en aigües de l’arxipèlag, comporta una esperança amb vista a la recuperació de l’espècie en el futur, explica el Govern.
La Conselleria de Medi Ambient fa una crida a pescadors, navegants i a tothom qui bussegi en aigües de les Illes Balears perquè comuniquin immediatament la localització de qualque exemplar viu. “La col·laboració és fonamental per a la preservació d’aquesta espècie tan emblemàtica i que es troba en una situació crítica”.
En aquest sentit, cal destacar que dos dels quatre exemplars trobats enguany ho han estat per observadors particulars.
La troballa s’ha realitzat en el marc d’un programa pilot, iniciat a principis d’enguany, pel Servei de Protecció d’Espècies de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, que té com a objectiu localitzar i preservar exemplars d’aquest mol·lusc bivalve endèmic de la Mediterrània, explica el text.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca