Denunciat un conductor de Menorca per avisar d’un control de trànsit a través d’un grup de WhatsApp
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Les Balears ja estan en plena epidèmia de grip i s'espera el pic màxim a partir de mitjan gener
Les Illes ja són en plena epidèmia de grip, que ha guanyat la partida a la covid. Els casos de la grip es doblen d’una setmana per l’altra, mentre que la covid causa manco infeccions i està molt més estable, explica el cap de virologia de Son Espases, Jordi Reina. Ell preveu que el pic màxim es pot assolir devers Sant Antoni.
Dia 27 de desembre, 1.533 persones varen acudir a urgències d’algun dels hospitals públics de les Illes. Fa una setmana, eren prop de 200 manco. L’Atenció Primària també ho ha notat, amb entre 30 i 40 visites a alguns centres de salut per malalties respiratòries al dia. En algunes ocasions, expliquen els metges, té més a veure amb la tramitació de la baixa que amb la necessitat de rebre atenció mèdica.
Per reduir l’impacte social i sanitari de la grip “cal vacunar-se” assegura Reina. Però, mentre que l’Organització Mundial de la Salut recomana una cobertura d’un 75%, la vaccinació del col·lectiu de majors vulnerables no arriba al 40% a les Balears i la majora d’adults i infants no s’han vacunat.
En canvi, Jordi Reina afirma que ha estat tot un èxit el vaccí pel virus responsable de la bronquiolitis, que enguany s’ha començat a aplicar a menor de 6 mesos.
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
Tot plegat, continua generant malestar entre els conductors
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors