Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Les dades de noves diagnosis contradiuen l'informe d'alerta de la Societat Espanyola d'Oncologia ja que no ha minvat , tot i la pressió sanitària
Tot i el crit d’alarma que llançava fa només uns dies la Societat Espanyola d’Oncologia sobre l’elevat nombre de pacients amb càncer no diagnosticats per l’augment de la pressió sanitària pel coronavirus, la realitat a Menorca sembla anar per una altra banda. Si fem cas a les estadístiques, al llarg de 2020 s’han realitzat 290 primeres visites, un 11% més que l’any anterior.
També ha augmentat de manera significativa el nombre de visites telefòniques, que han crescut devers un 60%. Aquest fet s’explica per la reticència dels professionals del servei a què els pacients s’exposin innecessàriament a un possible contagi per la Covid. El que sí que ha baixat és el nombre de visites successives, que han passat de les 2.600 de 2019 a les 2.100 de l’últim any.
El servei d’Oncologia de l’Hospital Mateu Orfila està atès, de manera habitual, per tres oncòlegs presencials i un quart que fa visites telemàtiques, tot i que actualment s’ha vist reduït per algunes baixes de maternitat. Els tipus de càncer més estesos a Menorca són els de mama i pulmó. Els metges recomanen dur una vida sana, amb exercici i dieta mediterrània, no fumar i evitar prendre massa el sol.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles