Incendi forestal descontrolat a Andratx: les flames han cremat unes 70 hectàrees
El vent fort impossibilita l'actuació dels mitjans aeris i l'Ajuntament d'Andratx ha habilitat la sala de plens per als veïnats desallotjats
La complicada història d'amor, i creació, dels dos escultors, clou avui capvespre aquest cicle de conferències
51Ell ha passat a la història com a l’escultor francès de referència. Ella, com una creadora que, després de ser la seva aprenent, i la seva parella en una relació tòxica, passà els darrers 30 anys de la seva vida ingressada en un manicomi. Ell era Auguste Rodin. Ella, Camille Claudel. Tots dos protagonitzen, avui, la darrera conferència del Cicle ‘Ni elles Muses ni ells Genis’ al Caixafòrum de Palma.
Se n’ha escrit molt i s’han dit moltes coses, de la història d’aquests dos personatges. Rodin com una mena de destructor insensible. Claudel com una víctima, una creadora xuclada pel geni que li va arribar a fer perdre el seny… Però, ja se sap, les coses no són tan senzilles. L’escultora Pilar Foronda, encarregada de la xerrada té clar que posats a cercar culpables, n’hi ha més d’un. Mai sabrem del tot cert quant hi ha de Claudel a l’obra de Rodin. Quantes de les seves idees han passat a la història signades per ell… Foronda, especialista en la investigació, difusió i gestió cultural entorn de la temàtica de les dones, la violència, l’art i la cultura , té clar, a més, que el cas de Claudel no és extraordinari.
Hem parlat amb la conferenciant i així ho hem explicat
El vent fort impossibilita l'actuació dels mitjans aeris i l'Ajuntament d'Andratx ha habilitat la sala de plens per als veïnats desallotjats
Els treballadors de l'empresa funerària municipal de Palma han tengut un bon ensurt quan han vist que el cos de la dona es movia
L'alerta taronja continua activa a les Balears per fort vent i mala mar
S'ha detingut l'home que viatjava amb la víctima i han avisat la Policia Nacional. La policia científica i Homicidis hi fan feina