La Unitat de Protecció del Medi Natural (Uprona) de la Guàrdia Civil feia quasi dos anys que li seguia la pista
Aquest dimarts hem sabut més detalls del piròman de 72 anys que calava foc a s’Albufera des del 2024. La Guàrdia Civil feia quasi dos anys que li seguia la pista i aquest dilluns varen tancar l’operació.
El varen detenir la setmana passada just quan volia fer un altre incendi. Aprofitava els dies que hi havia vent fort per iniciar el foc i que aquest es propagués ràpidament. Era el modus operandi del presumpte piròman. Un dels incendis que va fer va cremar 9.200 metres quadrats de canyís. La col·laboració veïnal ha estat imprescindible per agafar el presumpte autor. Sobretot, unes fotos de l’home després de calar foc a una zona de s’Albufera. El seguiment del presumpte autor dels fets es va fer de forma discreta. Es van usar mitjans terrestres i també d’aeris, com un dron, que en espais oberts és una eina imprescindible per mantenir-se a cobert.
Cremar el canyís de s’Albufera s’ha utilitzat tradicionalment per netejar la zona i regenerar-la. De fet, el detingut va declarar que aquesta era la seva motivació. Ara, és una pràctica prohibida per la possibilitat que les flames es descontrolin, i un fet perseguit per la Unitat de Protecció del Medi Natural de la Guàrdia Civil.
L’home, de 34 anys, s’enfronta a una multa que pot anar des dels 600 fins als 30.000 euros
Dues persones han estat detingudes a Tànger i l'altra, a Palma. Pretenien atemptar a Espanya
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors